شرکت عمرانی و مهندسی واشیان بتن در راستای چشم انداز خود با هدف ارزشآفرینی برای سهامداران، مشتریان و خریداران، مهمترین برنامههای راهبردی زیر را جهت اجرای ساختمان های ایمن، کارا، با کیفیت و زیبا برای مشتریان طراحی نموده است:
- ایجاد نشان تجاری (برند) خوش نام در راستای بالا بردن سود سهامداران، حفظ آرامش فکری، منافع مشتریان و خریداران با طراحی، ساخت و اجرای پروژههای ویژه با کیفیت و مصالح خاص با کاربریهای تجاری، اداری، مسکونی و خدمات.
- تقویت نشان (برند) شرکت و تبدیل شدن به نام تجاری معتبر در صنعت ساختمان (برندسازی)، جذب مشارکت داخلی و خارجی در زمینههای سرمایه گذاری و فنی- مهندسی.
- جذب بیشتر نیروهای متخصص به همراه ارتقاء و اشاعه دانش سازمانی از طریق آموزشهای هدفمند.
- تنوع جغرافیایی در ساخت، با حفظ تمرکز بر مزیتهای رقابتی موجود.
- حضور مؤثر در عرصه های بین المللی با استفاده از مشارکت های خارجی.
- تغییر ساختار شرکت با هدف تبدیل شدن به شرکت مادر (هلدینگ) ساختمانی از طریق مشارکت در تأسیس شرکت مهندسی بازار، خدمات فروش و پس از فروش ساختمان، مشارکت در تأسیس شرکت عرضه مصالح ساختمانی و مشارکت در تأسیس شرکتهای تابعه تخصصی.
- ایجاد درآمد و کسب سود پاک با سرمایهگذاری مناسب به منظور تقویت بنیه مالی و حفظ حقوق صاحبان سهام.
- ایجاد بستر مناسب برای مشارکت بیشتر نیروهای متخصص و متعهد در صحنه توسعه اقتصادی کشور.
- حفظ، نگهداری و استفاده بهینه از منابع، امکانات و استعدادهای عمرانی و اقتصادی موجود.
- توسعه سهم شرکت در راستای زمینه سازی برای رفاه انسانی و حفاظت از محیط زیست.
- ایجاد فرصتهای شغلی در حوزه عمران و آبادانی کشور و کمک به سیاستهای محرومیت زدایی با حفظ منافع سهامداران.
- به کارگیری روشها و راهکارهای جدید در امور اجرایی مربوط به طرح های عمرانی و ساختمانی.
- طراحی و اجرای سیستم کارآمد سنجش رضایت مشتری به منظور انطباق محصولات و خدمات شرکت با نیاز مشتریان.
- فراهم نمودن نظام جامع مدیریت منابع انسانی در جهت ارتقای تخصص، توانمندی و رضایت کارکنان.